آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

کامپوزیت روی دندان روکش شده

کامپوزیت و روکش دندان هر دو از روش‌های زیباسازی دندان هستند که طرفداران بسیار زیادی هم دارند؛ اما سوال پر‌تکراری که معمولا توسط افرادی که قبلا دندان‌هایشان را روکش کرده‌اند پرسیده می‌شود این است که: آیا کامپوزیت روی دندان روکش شده امکان پذیر است؟

کامپوزیت روی دندان روکش شده

کامپوزیت و روکش دندان هر دو از روش‌های زیباسازی دندان هستند که طرفداران بسیار زیادی هم دارند؛ اما سوال پر‌تکراری که معمولا توسط افرادی که قبلا دندان‌هایشان را روکش کرده‌اند پرسیده می‌شود این است که:

آیا کامپوزیت روی دندان روکش شده امکان پذیر است؟

پیش از پاسخ به این سوال باید بدانید که روکش دندان چیست و چه تفاوتی با کامپوزیت دارد؟

روکش دندان چیست؟

روکش دندان، ترمیمی مصنوعی است که مانند کلاهک و تاج دندان ساخته شده و سپس به منظور تقویت و بازگرداندن ظاهر طبیعی دندان، بر روی دندان قرار می‌گیرد. روکش‌ها در 3 نوع مختلف تمام سرامیکی، فلزی، سرامیکی فلزی وجود دارند.

در ادامه انواع روکش دندان را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • روکش تمام سرامیکی: بیمارانی که به فلز آلرژی دارند، کاندیدای خوبی برای روکش تمام سرامیکی هستند. خبر خوبی که درباره این نوع روکش وجود دارد این است که روکش تمام سرامیکی دندان، ظاهری مشابه به دندان‌های طبیعی دارند بنابراین گزینه مناسبی برای دندان‌های پیش و نیش است.
  • روکش فلزی: روکش‌های فلزی که از استیل ضد زنگ و یا از فلزاتی مانند طلا یا دیگر آلیاژ‌ها ساخته می‌شوند، جزو روکش‌های مقرون به صرفه هستند زیرا نیازی به طی مراحلی نظیر قالب‌گیری، ساخت و چسباندن نیست.

این روکش‌ها به صورت موقت روی دندان‌هایی که پرکردگی دارند و نیازمند مراقبت موقت تا زمان آماده شدن روکش دائمی دارند، قرار داده می‌شود.

  • روکش سرامیکی فلزی: این روکش که ترکیبی از روکش سرامیکی و روکش فلزی است نیز رنگی مشابه با رنگ دندان‌های طبیعی دارد.

درواقع اگر بخواهیم دقیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم، باید بگوییم که رنگ روکش سرامیکی فلزی با توجه به رنگ دندان‌های فرد و دندان‌های مجاور انتخاب می‌شود؛ بنابراین این نوع روکش پس از روکش تمام سرامیکی، جایگاه دوم از لحاظ شباهت به دندان‌های طبیعی را از آن خود کرده است.

البته این روکش معایبی نیز دارد که به راحتی نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. این معایب عبارتند‌از:

  • نسبت به دو روکش قبلی یعنی روکش تمام سرامیکی و تمام فلزی، بیشتر سبب ساییدگی دندان می‌شود.
  • مشکلاتی نظیر شکستگی و لب‌پر شدن پرسلن در روکش سرامیکی فلزی بسیار زیاد است.

 

سوال دیگری که ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند این است که از روکش در چه مواقعی استفاده می‌شود. در ادامه به بهترین کاندیدا‌های روکش دندان اشاره خواهیم کرد:

  • روکش دندان بهترین گزینه برای محافظت از دندان‌هایی است که مقاومت خود را در اثر عواملی مانند پوسیدگی، ترک و... از دست داده‌اند است. روکش دندان حتی امکان نگهداشتن دندان‌های ترک خورده در کنار یکدیگر را فراهم می‌کند و از پیشروی آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • شکستگی و ساییدگی بسیار شدید دندان توسط روکش قابل ترمیم است.
  • دندان‌هایی که دیگر چیزی از ساختار طبیعیشان باقی نمانده است و با پرکردگی‌های وسیع بازسازی شده‌اند؛ حتما نیاز به روکش دارند چرا‌که اگر از این دندان‌ها توسط روکشی خارجی محافظت نشود، بعد از مدتی تخلیه می‌شوند زیرا توان نگهداری مواد را ندارند.
  • محافظت از پل دندانی، یکی دیگر از وظایف روکش دندان است.
  • افرادی که نیازمند جایگزین کردن دندان‌هایشان توسط ایمپلنت هستند، پس از نصب ایمپلنت، دندانپزشک روی آن روکش دندان قرار می‌دهد.
  • روکش دندان به عنوان یکی از تکنیک‌های اصلاح طرح لبخند به شمار می‌رود.

 

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت‌ها نیز مواد سفید‌رنگ و خمیری هستند که دندانپزشک آن را بر روی دندان بیمار قرار داده و سپس فرم می‌دهد؛ مواد کامپوزیت توسط نور آبی سخت می‌شوند.

از کامپوزیت برای ترمیم دندان نیز استفاده می‌شود؛ به این صورت که مواد داخل حفره و پوسیدگی‌های دندان قرار داده شده و دندان آسیب‌دیده ترمیم می‌شود.

 

آیا روی روکش دندان می‌شود کامپوزیت کرد؟

پس از آشنایی با روکش و کامپوزیت دندان، حال نوبت به پاسخ سوال "کامپوزیت روی دندان روکش شده امکان پذیر است؟" می‌رسد.

شاید از شنیدن این پاسخ خوشحال نشوید اما بهتر است بدانید که کامپوزیت روی دندان روکش شده امکان‌پذیر نیست، حتی اگر کامپوزیت روی دندان روکش شده انجام شود پس از یک یا نهایتا دو هفته از روکش جدا می‌شود؛ که این امر دو دلیل عمده دارد:

  • عدم قابلیت چسبندگی کامپوزیت به روکش دندان
  • عدم وجود چسب برای چسباندن کامپوزیت به دندان

 

لازم به ذکر است که با استفاده از دو روش می‌توان دندان‌‎های روکش شده را به گونه‌ای کامپوزیت کرد که تفاوتی میان رنگ روکش و کامپوزیت وجود نداشته باشد؛ البته در وهله اول باید حتما به یک دندانپزشک حرفه‌ای مراجعه کنید تا بتوانید نتیجه دلخواه را کسب کنید.

در ادامه با این دو روش آشنا خواهید شد:

  • انتخاب رنگ کامپوزیت با توجه به رنگ روکش دندان: وقتی چنین روشی در پیش گرفته شود؛ رنگ کامپوزیت مشابه با رنگ روکش و همچنین مهارت و تجربه دندانپزشک دست به دست یکدیگر می‌دهند، بنابراین تفاوت رنگی بین روکش و کامپوزیت دندان وجود نخواهد داشت.
  • تعویض روکش با توجه به کامپوزیت دندان‌های دیگر: در این روش نیز هر تشخیصی که دندانپزشک برای رنگ و یا اندازه کامپوزیت‌ها برای بستن فاصله دندان‌ها دارد، حتما باید روکش‌های دندان نیز متناسب با روکش‌های کامپوزیت دندان، تعویض شوند.
جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت در چیست؟
تفاوت کامپوزیت و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500  و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی

09393559163 درمانی

 

 

همین حالا کلیک نمایید و عکس لبخندتان را برای ما بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!